IRLANTILAISEN KANSANMUSIIKIN VIIKONLOPPU 2.-3.3.2024

IRLANTILAISEN KANSANMUSIIKIN VIIKONLOPPU
                   la-su 2.-3.3.2024

Laukkosken seuratalo, Krouvarintie 20, Laukkoski

Maaliskuinen soiva viikonloppu on jatkoa seuratalon musiikkikursseille. Se käsittää opetusta sekä laulussa että yhtyesoitossa. Opettajana toimii irlantilaiseen musiikkiin erikoistunut muusikko Samuli Karjalainen Helsingistä.

Yhtyekurssi soittajille ja laulajille la klo 12.00-16.00 sekä su klo 10.30-15.00
Kurssilla tutustutaan irlantilaisten sävelmien omaperäiseen tyyliin opettelemalla sekä melodioita että tanssillista säestyssoittoa. Yhtyeeseen voi osallistua useimmilla akustisilla soittimilla (laulu, kitara, kantele, mandoliini, tinapilli, viulu, sello, haitari, nokkahuilu, huilu, harppu, harmoni, bodhran-rumpu ...). Oma soitin mukaan!  Tinapillejä saatavilla lainaan, kysy ilmoittautumisen yhteydessä 19.2. mennessä.

"Tinapillien aamusoitto" la klo 10.30-11.30
Kyseessä on "alkeis-jatkokurssi" - alkeiskurssi soittajille, joille nokkahuilu on jo tuttu.

SIIS: Ne jotka eivät osallistu tinapillikurssille, saapuvat paikalle  lauantaina klo 12.

Sunnuntaiaamun ensimmäisellä tunnilla opetellaan uusia lauluja, siis klo 10.30-11.15.

-- -- -- -- --
Osallistumismaksut: yhtye 33 e, osallistuminen pelkkään lauluopetukseen 28 e,  alle 16-vuotiaat 15 e.
LNS:n jäsenalennus edellisistä 3 euroa. Yksi päivä: puolet maksusta.
Maksut hoidetaan kurssipaikalla (käteinen tai Mobile Pay).

Talolla saatavana keittolounas omakustannushintaan.

Ilmoittaudu LNS:n sivujen kautta 19.2. mennessä:

Jälki-ilmoittautumiset: kysele nrosta  0456 513 261.

Kirjoita lomakkeen kohtaan "mihin ryhmään ilmoittaudutaan" seuraavat tiedot:
 - mitä soitinta aiot bändissä soittaa vai osallistutko kurssille laulajana
 -   jos tarvitset tinapillin lainaksi, niin maininta siitä

Lisätietoja saat numeroista  0456 513 261 ja 0405 404 306.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Kansalaisfoorumin kanssa.

Tervetuloa kurssille!

-- -- -- -- --

Tässä vielä lisätietoa opettajastamme Samulista:

Samuli Karjalainen on helsinkiläinen muusikko, joka on erikoistunut erityisesti irlantilaiseen musiikkiin. Samuli soittaa kitaraa ja muita kielisoittimia, erilaisia pillejä, huiluja ja bodhrania sekä myös laulaa. Hänen yhtyeitään ovat matkan varrella olleet muun muassa Crosscountry 50 km, The Green Cottage, Armas, Jane Raven sekä Triskel.

Samuli Karjalainen opiskeli 2006-2007 irlantilaista kansanmusiikkia Limerickin yliopistossa Irlannissa ja suoritti MA-tutkinnon (Traditional Irish Music Performance). Opintojen päätyttyä hän on työskennellyt keikkailevana muusikkona ja opettajana Irlannin Claren alueella sekä Suomessa. Opetustehtävissä Samuli toimii esimerkiksi kesäfestivaaleilla sekä helsinkiläisissä musiikkiopistoissa.