KAHVIKONSERTTI lauluryhmä Riikkarin 40-vuotisjuhlien merkeissä la 20.4.2024 klo 15

17.3.2024

KAHVIKONSERTTI
                   lauluryhmä Riikkarin 40-vuotisjuhlien merkeissä
                   lauantaina  20.4.24  klo 15

Luvassa on
KANSANLAULUJA seitsemällä kielellä, ikivihreitä lauluja, Bellman-viisuja, yhteislauluja sekä
NYKYKANSANTANSSIA, esittäjänä kansantanssiyhtye KUOHU Klaukkalasta  sekä

KAKKUKAHVIT
        ♬
Konserttiin on vapaa pääsy.   Ohjelmalehtisen hinta on  5,- euroa.
             T e r v e t u l o a !

Järj.  Lauluryhmä Riikkari  &  Laukkosken Ns

Lauluryhmän perustaminen ajoittuu vuosiin, jolloin Laukkosken nuorisoseuralla oli tiivistä kulttuurivaihtoa baijerilaisen Birgländer-ryhmän kanssa. 1980- ja 90-luvuilla tehtiin mm. ohjelmavierailuja puolin ja toisin säännöllisesti, ja lauluryhmä täydensi musiikkiosuuksillaan kansantanssiryhmän konserttiohjelmaa.

Sittemmin Riikkari-ryhmän ohjelmisto on laajentunut suomalais-ugrilaisten kansojen laulumusiikkiin samoin kuin pohjoismaisiin sekä Brittein saarten kansanlauluihin, Bellman-laulelmia unohtamatta. Laulajia on tätä nykyä 12-15, ja kaikki sekakuoron äänialat ovat edustettuina.

LIsätietoa KUOHU-ryhmästä:

Kuohu on nuorten aikuisten tavoitteellinen ryhmä Klaukkalan kansantanssijoista. Kuohu saa ilonsa ja inspiraationsa toistensa seurasta sekä tanssinopettaja Siiri Suoniemen opetuksesta, koreografioista ja sydämellisestä naurusta. Kuohu ja muut Klaukkalan kansantanssijoiden ryhmät tuovat kansantanssia myös aktiivisesti esille niin paikallisissa tapahtumissa kuin Instagramissa ja Tiktokissakin.